Komşuda pişer bize de düşer

Eskiden evde pişenden yan komşuya tattırmak, sonra da tabağınıza koyulmuş yepyeni bir lezzetle bir gün komşunuzu kapıda buluvermek o kadar da ender bir şey değildi. Tabağınız elimde kapınızı çalıyorum... Bakalım bu size ne kadar tanıdık gelecek, komşuda pişenden size ne düşecek?!...

Çarşamba, Nisan 09, 2008

Kuzu etli stamnagati


Stamnagati, Girit'te oldukça yaygın bir çeşit radika. Acımsı tadından hoşlananlar çiğ yemeyi tercih ediyor, bazıları da haşlayıp tüketmeyi. Bir de buralara özgü olarak kuzu, hatta tercihen keçi etiyle yapılan yemeği oluyor. Arapsaçı neyse ama radika cinslerini kuzu etiyle pişirmek Ege'de pek yaygın olmadığı için bu tarif bana değişik gelmişti ama nedense merak edip de etlisini pişirmek bunca yıl sonra aklıma geldi. Otları tek başlarına bile öyle çok seviyorum ki, başka bir lezzetle denemek yerine hemen zeytinyağı ve limona gidiyor elim nedense :)


Tarif oldukça yalın ve kolay. Üstelik bazı kitaplarda stamnagati yerine bildiğimiz radikayla da yapılabildiğini okuduğumu da eklemek istiyorum.

Yarım kilo stamnagati (ya da bulabildiğiniz bir cins radika)
Yarım kilo kuzu/keçi eti
2 limonun suyu
1 yumurta
kara biber, tuz
zeytinyağı

Stamnagati'leri ayıklayıp güzelce yıkadıktan sonra kaynar suda 5 dakika kadar haşlayıp süzüyoruz. Bu işlem aynı zamanda otların acılığını da alıyor.
Yemeklik parçalara doğranmış eti zeytinyağında 4-5 dakika kadar kavuruyoruz.(Bazı tariflerde bu aşamada eti 2 yemek kaşığı kadar şarapla söndürüyordu. Ben kullanmadım.)
Yarım bardak kadar sıcak su ekledikten sonra kapağı kapalı kısık ateşte yarım saat pişiriyoruz. Yarım saat sonra haşlayıp süzdüğümüz otları ekleyip yavaşça karıştırıyoruz. Tuzunu ve kaara biberini ekleyip 20 dakika daha kısık ateşte pişirmeye devam ediyoruz. Pişmenin sonunda limon suyu ve çırpılmış yumurtayla yaptığımız terbiyeyi -yemeğin suyundan alıp yavaş yavaş alıştırarak- yemeğimize ekliyoruz.
Sıcak servis yapıyoruz.

Etiketler: , , ,

4 Comments:

Blogger ipek said...

Heyoooo!!
Hep düşünüp duruyordum; bu radika neden hep salatada tüketiliyor da, etlisi olmuyor diye. İşte cevap en kaynağından geldi, oluyormuş.
Yaşasınn. Bu arada acı radikanın adını da öğrenmiş oldum. Teşekkürler arkadaşım:))
Hemen anneme anlatmaya gidiyorum:)

4/10/2008  
Blogger Papatya said...

Gördün mü bak İpekcim,
senin hayal ettiğini çoktandır yapıp yiyorlarmış buralarda :)

Demek Türkçesi de Acı radika'ymış. Ben de bunu öğrenmiş oldum ;)
öpüyorum,Papatya

4/12/2008  
Blogger siyahlale said...

merhaba,
yumurta ve limonla terbiyesi dışında arapsaçı yemeğine benziyor tarif. ben arapsaçını kuzu etiyle yapıyorum. arada bir de kurufasulyeyle de yapıyorum. çok lezzetli oluyor. belki bu otuda kurufasulyeyle pişirsek lezzetli olur. ne dersiniz?
sibel www.cafecihan.blogspot.com

4/14/2008  
Blogger Rumeli Kızanı said...

Ne güzel bir tanıtım yazısı yazmışsın bayıldım. Ben bloğumu yeni açtım daha ve 17 aylık oğlumdan ve tayin olduğumuz şehirde tek başıma yaşamanın verdiği zamansızlıkla çok fazla zaman ayıramıyorum bloğuma. Oysa yazmak istediğim çok şey ve okumak istediğim çok yazı var.Yavaş yavaş değil mi?.Çok güzel bir bloğunuz var.Zevkle okuyorum. Kendinize çok iyi bakın. Daha çok görüşmek dileğiyle...

5/05/2008  

Yorum Gönder

<< Home