Komşuda pişer bize de düşer

Eskiden evde pişenden yan komşuya tattırmak, sonra da tabağınıza koyulmuş yepyeni bir lezzetle bir gün komşunuzu kapıda buluvermek o kadar da ender bir şey değildi. Tabağınız elimde kapınızı çalıyorum... Bakalım bu size ne kadar tanıdık gelecek, komşuda pişenden size ne düşecek?!...

Çarşamba, Haziran 07, 2006

Girit'te bir pazar yeri - MEYVELER ve ÇİÇEKLER


Bugün ne tarif var ne de uzun bir yazı... Bugün bol bol renk var, lezzet var karşınızda.
Bugün hep birlikte Girit'te bir pazar yerine gidiyoruz.
Çünkü biz her çarşamba sabahı bu pazardayız, kızımla beraber... Haydi bu hafta hep birlikte!

Girit'in batısında, Hanya ve çevresinde portakal yatiştirildiğinden yaz kış taze portakal suyu eksik olmuyor kahvaltı soframızdan.


Tabi ki karpuzlar da hep bu boyda değil... bunlar yeni çıkanlar, tam da Mayacığın ellerine göre :)


Girit'e ilk geldiğimde baharın sembolü, sıcakların habercisi olan erikle kirazı hiç bir arada göremiyordum. Yalnız kiraz vardı tezgahlarda, yemyeşil erikler hiç yoktu. Bahçesinde erik ağacı olan tadına bakıyordu da erikleri kızarmadan önce pazarda satmak akıllarına mı gelmiyordu? Biri onlara bazı cinslerin yumuşamadan önce yemyeşil, kütür kütür haliyle daha da güzel olduğunu mu söyledi acaba? Bu sene kaçıncıdır erik görüyorum pazarda...
Kırmızı kiraz, yeşil arkadaşına kavuştu :)

Muza annesi kadar çok bayıldığı söylenemez ama çilek Maya'nın favorisi :)
Muzlar da, Girit'in güney doğusunda yetiştirilen yerli muzlar...

Etiketler: , ,

7 Comments:

Anonymous Adsız said...

merhaba papatya ipeks'in sayfasında gördüm yorumunu.hemen sayfanı ziyaret ediyorum.
ayrıca linklerime eklemek isterim izin verirseniz.
izmirden sevgi ve selamlarımla
nunubella
www.nunubella.com

6/08/2006  
Blogger Papatya said...

Nunubella hoşgeldin!
ben de İzmirliyim :) Kışın birkaç ayımızı geçiriyoruz orada... Linklerine eklenmek beni çok memnun eder.. sevgiler
Papatya

6/08/2006  
Blogger Papatya said...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

6/08/2006  
Blogger Unknown said...

Papatya'cığım, Ben peynirlere bayıldım. Aslında tüm pazara bayıldım. Vaktim olmadığından bizim evin yakınındaki Cumartesi pazarına gidiyorum ama pek keyif alıyorum diyemem. Sadece taze sebze buluyoruz. N'apalım... Buna da şükür:-)) Sevgiler, Pınar

6/09/2006  
Blogger Papatya said...

Sevgili Pınar,
imkanım olsa da sana peynirlerden gönderebilsem :) Elimden gelen onları fotoğraflamak ve değişik tarifleri paylaşabilmek... hiç görememekten iyidir yine de biraz fikri olmak, ne dersin?

6/09/2006  
Anonymous Adsız said...

Very nice site! » »

2/21/2007  
Anonymous Adsız said...

Excellent, love it! Parkway youth hockey Nexia film first interracial wife 010 http://www.lovescum.info/Movies-huge-dicks.html Totem treasure slots sonoma bookcase headboard Ice machine repair service Sport car racing floor mats Vicodin weight loss How to find issueing bank credit card Missed periods antidepressants Renault solenoid 128 mb sd card dane elec memory cards acura rsx headlights Ambien lorazepam Ca delta dental plan buy discount nexium

3/01/2007  

Yorum Gönder

<< Home