Komşuda pişer bize de düşer

Eskiden evde pişenden yan komşuya tattırmak, sonra da tabağınıza koyulmuş yepyeni bir lezzetle bir gün komşunuzu kapıda buluvermek o kadar da ender bir şey değildi. Tabağınız elimde kapınızı çalıyorum... Bakalım bu size ne kadar tanıdık gelecek, komşuda pişenden size ne düşecek?!...

Pazartesi, Haziran 19, 2006

YE # 11 BALIK - FIRINDA SOMON


Bu benim katıldığım ilk yemek etkinliği olacak.Bu etkinliğin konusunun ailecek çok sevdiğimiz "balık" olması da ayrıca bir heyecan yarattı evimizde :) Geçen etkinlikte de ev sevdiğim meyvelerden biriydi konu ama ben işin acemisiydim, çok yeniydim bloglar aleminde...

Bu balığı, tek başıma yapmadım, itiraf ediyorum :) Somon almıştı Yorgo. Balık somon olunca, ya ızgara ya da fırında olacağı kesindi. (Aman sakın, yağa atıp da kızartmaya kalkmayın somonu, herhalde bir daha somon görmek istemezsiniz sonra.) Fırında balık'tan yola çıktık, Yorgo üstlerine taze zencefil önerdi, seve seve kabul ettim bu teklifi :) Yanına hem fikir olunan patatesler eklendi, benden de üstüne susam fikri! :)
Aslında o kadar kolaydı ki.... bunun nesini 2 kişi yaptınız? diye sormayın :) Biz, sadece mutfağa birlikte girmeyi seviyoruz. Yazın böyle fırsatlar çok olmuyor. Bu kez yakalamışken fırsatı birlikte güzel birşey çıkardık ortaya galiba :)
Fırında, Zencefilli Susamlı Somon için;
  • 3 dilim somon (3 kişi olduğumuzdan, tabi ki Maya'yı da sayıyoruz. Balığa bayılıyor!)
  • 1 parmak kalınlığında bir parça taze zencefilin rendesi
  • 2 limon (1 tanesinin suyu, diğeri dilimlenmiş)
  • 5-6 orta boy patates
  • 1 avuç susam
  • Kekik, tuz, kara biber
  • Patatesler için biraz zeytinyağı - Balığa hiç koymasanız da olur!
Patatesleri boyuna 4'e bölün. Bir kabın içinde tuz, kekik, kara biber ve biraz zeytinyağıyla güzelce karıştırın. Somonları tepsiye yerleştirdikten sonra kalan boşluklara da patatesleri koyun. Somonların üzerine rendelenmiş taze zencefil ekleyip hafifçe ovalayın. 1 limonun suyunu hem balıklara hem patateslere gelecek şekilde gezdirin. Diğer limonu dilimleyip istediğiniz şekilde yerleştirin - Unutmayın ki, limon dilimleri yalnızca göze hitap edecek bir süs değil! Tadına bakmadan sakın ayıklayıp çöpe atmayın onları! En sonunda da, balığınızın üstüne istediğiniz kadar susam serpiştirerek son noktayı koyun. 200 derecede ısıttığınız fırında, balığın yağları iyice eriyinceye kadar pişirin. (Somon çok yağlı bir balık olduğu için, balığı patatesle birlikte fırına atmış olmamız sizi şaşırtmasın. Patates pişinceye kadar somon çabucak pişip de kuruyacak sanmayın. Onu kurutmayacak kadar yağ var katmanları arasında.)
Yanında muhakkak ki bol ekşili, bir salata olsun. Bir de zevkinize göre soğuk bir içki... Afiyet olsun!

Balıktan sonra, "şimdi balığı öldürmek lazım" derdi eskiler... anneanneler, babaanneler, dedeler.
Açık açık "Gönül tatlı istiyor balık bahane" demezler de, böyle ima ederlerdi.
Eh, biz de geleneğe uyduk ve öldürdük balıkları! :)

Son çileklerle çilekli dondurma yapmıştım. Ama bu kez sunumu bambaşka oldu.
Kışın İzmir'deyken, büyük süpermarketlerden birinden almıştım bu, son derece ucuz kalıpları. Onlara ne isim versem bilemedim: Buz lolipop kalıpları dedim :) Çünkü ortaya çıkan dondurma, aynı lolipop gibiydi elinde. Tabi bu işe de en çok Mayacık bayıldı :)

Daha kalıpların dolaptan çıktığını görür görmez, yanımda bitiverdi. Tam fotoğrafı çekecekken de, giriverdi minik bir el kareye :) Olsun, böylesi daha çok hoşuma gitti!

Etiketler: , , , ,

22 Comments:

Blogger gastronot said...

Canım,
Ellerine sağlık, somon çok nefis görünüyor. Dondurma da Mayacığın bayıldığı kadar var. Miyam Miyam, ben de bu gun çilek sorbe yapacağım... Sevgiler,
bhr

6/19/2006  
Blogger Papatya said...

Hayatım sağol,
Mayacık çilek sorbe olurken başında beklemişti ama hayret ki kaseye koyup da eline verince o kadar da ilgisini çekmedi! Ben de bu kez bu kalıpları denedim. İnan içinden çıkartmamı zor bekledi. Halbuki aynı şey ama çocuk işte, albenisine kapıldı. Kızlar da çok beğenirler. Sen de dene.. Öptüm! :)

6/19/2006  
Blogger tata said...

Bayilirim ben bu yemege, fakat patatesi hep ayri haslarim, hic beraber denemedim. Yanina da haslanmis ispanak yaparim, susamlari da onun üzerine ekerim...gel keyfim gel.

6/19/2006  
Blogger Nilüfer said...

Balığın da dondurman da çok güzel olmuş, ellerine sağlık... İlk etkinliğin hayırlı olsun, devamı gelir inşallah.. :) sevgiler

6/19/2006  
Blogger munevver said...

Papatya,eline sağlık.Patatesle balıklar ne de güzel yakışmışlar.İlk etkinliğin hayırlı olsun .Benim de öyle.Dondurmaların da pek güzel...

6/19/2006  
Anonymous Adsız said...

oooooo balık çok lezzetli görünüyor, dondormada bir o kadar iştah açıcı :)) Ellerine sağlık canım

6/19/2006  
Blogger Hülya YILMAZ said...

çok güzel görünüyorlar. evde somon pişirmeyi hiç denemedim. artık bi denesem iyi olacak. bizde balık çok sevilir.
elinize sağlık.

6/19/2006  
Blogger Burcuk said...

Papatya, ellerinize saglik cok guzel gozukuyor:) Ben de cok seviyorum somon ama genelde buharda pisirerek yiyorum, ustune de limon zeytinyagi yummm o da guzel oluyor:)

Bazen de teflonda yagsiz.)

6/19/2006  
Blogger Çileksuyu Sibel said...

ellerine saglik,cok guzel olmus,balik patatessiz ve salatasiz gitmiyor di mi..tabii uzerine de tatli..ohhhhh sefamiz olsun..ama ben somonu hic bu sekilde yemedim,hep tenekeden sandwich olarak yedim,severmiyim acaba?hos simdiye kadar sevmedigim bir deniz urunu pek olmadi:)sevgiler

6/20/2006  
Blogger Nezaket said...

Papatya, cok guzel gorunuyor hem senin hemde Yorgo nun ellerine saglik :), bende mutlaka yagli baliklari patates ile firinlarim. Bence cok guzel oluyor. umarim daha bir cok yemek etkinliginde guzel tariflerini paylasirsin. Sevgilerimle

6/20/2006  
Anonymous Adsız said...

ellerinize sağlık somon ve tatlınız çok güzel olmuş ben de sık sık somon fırın yaparım zeytinyağ,tuz,kekik,biberiye,1-2diş sarımsakla buluşturup 3-4 saat bekletiyorum ve fırınlıyorum çok güzel oluyor ama mutlaka sizin tarifinizi deneyeceğim somon omega3 ve 6 yönünden çok zengin bir balık evinde çocuğu ve yaşlısı olan herkesin hafta da enaz 1 kez yapması gerekiyor uzmanların dediğine göre:)))dondurma kalıplarınız çok güzel benim bir çocuğum yok ancak mutfakla ilgili herşeye karşı zaafım var ve tupperware dondurmalıklarından kullanıyorum inanın için de hiç dondurma yapabilme fırsatım olmamasına karşın o kadar çok işime yarıyorlar ki anlatamam tavuk suyu,et suyu veya domates rendesi yapıp içlerine dolduruyorum lazım olduğunda bulyon yerine bu minik kalıplar imdada yetişiyor belki size de bir fikir verebilir diye belirtmek istedim tabii siz yaz aylarında bu iş için pek kullanmamalısınız maya'cığım bu fikri sunduğum için bana kızabilir sonra :)
sevgiyle
zuhal yalçın

6/20/2006  
Blogger Sofralarimiz dan said...

harikaaaaaaaaaa tam bizden.. hem siteniz hem fikirleriniz, hem paylastikalriniz harika .. ziyaretiniz icinde ayrica tesekkurler..

6/20/2006  
Blogger Sofralarimiz dan said...

ooo bu arada sitem'e cevab yazmistim.. annemde giritli :)

6/20/2006  
Blogger Oya Kayacan said...

Eskiden somon mu vardı? Derkeeen geldi ve başımızın üstünde yeri oldu. Fırında veya teflonda sıkça yaptığım ve keyifle yediğimiz bir balık. Ellerine sağlık Papatya. Susamı küçük balıklarda çok kullanıyorum. Mısır unu, kırmızı biber, biberiye veya defne yaprağı kırıkları ve susamı balıklara bulayıp fırında çıtır çıtır yaparsanız seveceksiniz.

6/20/2006  
Blogger Papatya said...

Tatacığım,
ıspanağı susamlı hiç düşünmemiştim :)

Nilüfer ve Pembeli, siz de sağolun!

Münevvercim, senin levrek de "gel de ye beni" diyor :)

Hülya, somonu tavsiye ederim, gercekten pisman olmayacaksınız..

Burcuk, buharda pismisi de guzel olur tabi, hem de cok hafif olur, aferin sana (:

Sibella, sevmediğim deniz ürünü yok diyorsan somonu da bu şekilde neden sevmeyesin?

Sevgili Zuhal,
lezzetli olup da hiçbir faydası olmayan onca yiyecekle kıyaslarsak somon gerçekten de hem lezzetli hem de çok faydalı bir balık.
Bu durumda onu her türlü ve her fırsatta tüketmekte fayda görüyorum. Tabi yalnız somonu değil, her türlü balığı...

Hosşgeldin Sofram, beğendiğine savindim, her zaman beklerim...

Sevgili Oya,
mısır unu + baharatlar + susam karışımı ne güzel bir fikir balıklar için! Teşekkürler..

Hepinize sevgiler..
Papatya


Nezaketciğim,
senin levreklerin de mükemmel görünüyorlar, patatesten balık pulu gibi dizmek, ne fikir ama!! :)

6/20/2006  
Anonymous Adsız said...

merhabalar papatya, ben buraya aslinda ye 11 icin geldim di, ye 11 yazina ulasincaya kadar itiraflarini ilgiyle okudum.farkli bir ulkede yasamak, farkli kulturleri ogrenmeyi de beraberinde getiriyor, ben de ABD de yasiyorum. benzerlilikleri ya da farkliliklari ogrendikce himmm diyorum icimden..

ben de itiraf ediyorum, benim evde de her gun yemek pisiyor.kulturden geliyor heralde hergun gunun bir kismini mutfakta harcamazsam o gun hicbirsey yapmamisim gibi geliyor. gecen hafta esim is seyahatindeydi (oyle boyle degil 1 hafta) ben de ilk iki gun buzlukta biriktirdigim yemeklerimden yedim, ucuncu gun dayanamadim, yine mutfaga girdim, bir seyler yaptim.

somon baligi benim favorimdir. (etkinlik icin alabalik yapmis olmama ragmen)kizinizin somon baligini sevmesi harika, en kaliteli protein somon baliginda varmis.darisi benim basima umarim defne de sever somon baligini..

ben de uzun uzun yazmayi sevenlerdenim, daha sik gorusmek uzere

6/21/2006  
Blogger İpek Kuscu said...

Papatya'cığım ellerine sağlık,eminim lezzeti de mükemmel olmuştur.Maya çok şeker,ailece sağlıklı mutlu günler ,sevgiler.

6/21/2006  
Blogger Zeynep Seda said...

Papatyacim cok cok guzel gorunuyor, kesin deniyorum bu tarifi! Ellerine saglik. Ben baligin uzerine dondurma yerine Mayacigimin minicik balli parmaklarini yesem yesem bitirsem olur muuuu:)

Sevgilerrr

6/22/2006  
Blogger Papatya said...

Sevgili Defnenin "Annesi",
Görüyor musunuz işte, siz Amerikada yaşıyorsunuz ama hergün yemek pişiyor evimizde, diyorsunuz. İnsanlar alışkanlıklarından kolay kolay vazgeçemiyor, di mi? Umarım sizin Defneniz de yalnız somonu değil tüm balıkları sever. Balık çocukların beyin gelişimi için en faydalı besinlerden.

Merhaba Çilek!
Somonun lezzeti de güzeldi vallahi, ne yalan söyliyeyim :) Tavsiye ederim. Deneyin ve siz de görün...

Mayacığımın minik ellerinden yedirmem :) ancak öpebilirsin, tabi onu yakalayabilirsen :)) Artık bize bile yalnız *O* istediği zamanlar öptürüyor :)

Hepinize sevgiler...
Papatya

6/22/2006  
Anonymous Adsız said...

Kαλημέρα Papatya :)
Balık etkinliği için hazırladığın somon süpper görünüyor. Mutlaka yapılacaklar listesine eklendi :)
İzmir'den bol güneşli sevgilerr..
Aντίο για τώρα.

Hilal

6/26/2006  
Anonymous Adsız said...

Really interesting blog about omega 3 side effects. In a similar vain to omega 3 side effects, I've found the richest, purest omega-3 EFP fish oil supplement on the market. My health has improved dramatically - both physical and mental. I've been taking MorEPA now for about 6 months and I cannot emphasize how much this supplement have helped me to cope with anxiety and depression. The supplements can be ordered from **wwwomega3.com**. I'd also recommend daily exercise.

2/13/2007  
Blogger Efsun said...

merhaba papatya:) bu aksam yemekte senin somonun vardi. nefis oldu tek kelimeyle:)ellerine saglik, tarifini sana sormada verdim ama blogumda umarim senin icin bir problem olmaz, herkes denesin istedim mutlaka:) sevgiler

10/09/2009  

Yorum Gönder

<< Home