Komşuda pişer bize de düşer

Eskiden evde pişenden yan komşuya tattırmak, sonra da tabağınıza koyulmuş yepyeni bir lezzetle bir gün komşunuzu kapıda buluvermek o kadar da ender bir şey değildi. Tabağınız elimde kapınızı çalıyorum... Bakalım bu size ne kadar tanıdık gelecek, komşuda pişenden size ne düşecek?!...

Çarşamba, Haziran 07, 2006

Girit'te bir pazar yeri - SEBZELER



Daha önceki bir yazımda söz etmiştim, bu dikenli enginarlarından Girit'in...

Mayacık da domates seçmeme yardım ediyor, içlerinden birini beğenip sonra bana "bunu aliiim?" diye soruyor :)

İşte bunlar da gerçekten Girit kabakları! :)))

Çocukken acur yalnızca Çeşme'ye gidince yediğimiz birşeydi. Şimdi yazın İzmir pazarlarında da oluyor. Yunanistan'daysa Girit'e özgü birşey... kuzey Yunanistanlılar pek tadını bilmiyor.

Girit otlarıyla meşhur... ama sıcaklar bastırınca otlar da çeşitlilik kalmıyor ne yazık ki...
Bütün yaz ot hasretimizi ancak bu yetiştirme Vlita'larla gideriyoruz.
Sevgili Aybala Yentürk, Yemek ve Kültür dergisindeki otlara dair yazısında Vlita'nın Türkçe karşılığını "Tilki kuyruğu" olarak yazmıştı.

Yaz boyunca beyaz patlıcan da oluyor. Fakat size göstermek için yukarıdakinden daha beyazını bulamadım. Belki bembeyazlar daha sıcaklarda çıkıyor, her ne kadar kararmak(!?) için güneşe ihtiyaçları olmasa da :))

Etiketler: ,

9 Comments:

Blogger Oya Kayacan said...

Burada herşey çok keyifli Papatya. Resimler, yemekler, hele hele de Girit'de yaşaman. Okurken, bakarken ben de çok keyifleniyorum anlayacağın. Sana ve Maya'na sevgiler.

6/07/2006  
Blogger munevver said...

Ne güzel sebze ve meyveler var.Aslında nasıl benziyoruz bu açıdan.Mayacık da annesine yardım edermiş,minicik elleriyle...

6/08/2006  
Blogger tata said...

Sabah sabah yapilir miydi bu bana? Harika resimler, icimi actin, hasretimi büyüttün, canimi cektirdin daha sayayim mi? Ben de günleri sayiyorum, Cesmeye gidip acur yemek icin.
Mayayi da öp benim icin, en güzel domatesi secmis yavrum.
Sevgiler

6/08/2006  
Anonymous Adsız said...

merhaba,ankara'da yaşayan ve denize hasret olan final dönemindeki bir öğrenci için durumu daha da katlanılmaz yaptı resimleriniz:)) itiraf etmeliyim ki içimi açtılar. çok özendim. girit'teki günlük hayata dair böyle aytıntılar eklemeniz çok güzel. teşekkürler. derya h.

6/08/2006  
Blogger Papatya said...

Sevgili Oya,
yazdıklarımla biraz olsun gülümsetebiliyor, keyiflendirebiliyorsam demek ki amacıma ulaşmışım... Daha ne isterim ki :) Teşekkürler...

Münevverciğim,
benzeyen yalnızca pazar yerlerimiz ve satılan meyve sebzeler değil; insanlar, alışkanlıklar, müziğimiz, danslarımız, sofralarımız hatta misafirperveliğimiz de o kadar çok benziyor ki, işte bu yüzden hiç yabancılık çekmiyorum :)
Sevgiler...

Tatacığım,
vakitsizce çok mu canını çektirdim hayatım? Neyse ki az kaldı yaz tatiline, Çeşmeye gitmeye, di mi? Keşke biz de aynı tarihlerde bir kaçamak yapabilsek de oralarda görüşebilsek seninle :) Acurlar bekliyor Çeşme'de :)
Ben de seni öpüyorum...

Sevgili Derya,
Ankaradan gelip de konuğum olduğun için teşekkürler herşeyden önce :) Merak etme, önümüzdeki günlerde daha başka görüntüler de olacak Giritten.. Doğasından, sofralarından, çarşısından... Zaten pazar görüntüleri de daha bitmedi. Yarınki yazımda da devamı olacak. Bakalım onlara ne diyeceksiniz? Sevgiler...
Papatya

6/08/2006  
Blogger Unknown said...

Bu iki ülkenin bir diğer benzer yanı sebze-meyve bolluğu herhalde.

6/09/2006  
Blogger Papatya said...

Haklısın Pınarcım,
buraya gelmiş olmakla, en azından İzmirde alışkın olduğum bu bolluğa hasret kalmıyorum. İklimi çok daha bambaşka bir ülkeye gitseydim bu şanslı olmayabilirdim di mi?
Sevgiler..

6/09/2006  
Blogger Unknown said...

Çok haklısın. En azından Akdeniz ülkesindesin. Kuzey Avrupa'nın iklimi kadar insanları da soğuk maalesef.

6/12/2006  
Anonymous Adsız said...

Very cool design! Useful information. Go on! Toyota power steering pump Baby formula additive eczema havover maple cabinets Rv accessories folding shelves Nortel audio conferencing phone unit ntab2666 #16145 search engine marketing matrah work force storage cabinet girdle upskirts photos Small curio cabinet Valium overdose + lethal Satin nickel medicine cabinet Protonix and initial side effects Hypnotherapy london smoking stop Infiniti 93

2/06/2007  

Yorum Gönder

<< Home