Komşuda pişer bize de düşer

Eskiden evde pişenden yan komşuya tattırmak, sonra da tabağınıza koyulmuş yepyeni bir lezzetle bir gün komşunuzu kapıda buluvermek o kadar da ender bir şey değildi. Tabağınız elimde kapınızı çalıyorum... Bakalım bu size ne kadar tanıdık gelecek, komşuda pişenden size ne düşecek?!...

Cuma, Haziran 02, 2006

Hoşgeldin Yaz! :)

Yaz demek, sıcacık uzun günler... geç gelen geceler demek,
Yaz, pırıl pırıl bir güneş, masmavi deniz demek,
Kum, çakıl, yıldız veya bir deniz kabuğu...
Denizi, yosunu, otları, çiçekleri, kekikleri solumak demek...
Güzel lezzetler, güzel kokular, canlı renkler...
Yaz gelince, bir başka hissediyor insan,
İçime bir sevinç, bir coşku doluyor...
Mutfaklar da şenleniyor :)
Kıpkırmızı domatesler, rengarenk biberler, patlıcanlar, fasulyalar
Belki de yaz, buz gibi soğumuş bir dilim karpuz, demek...
Bu arada, dondurmayı da unutmamak gerek! :)))))))))


Şiir yazdığım ya da yazmaya niyetim yoktu benim. Gecenin bu vaktinde tatlı tatlı bir rüzgar eserken birden çıkıverdi bu cümleler...

5 Comments:

Blogger tata said...

Yaz Papatyam, yaz sen.
Donuyoruz burada, tüm hafta yedi dereceyi gecmedi sicaklik, yagmur ve dolu da cabasi. Ah, bir vakit gelse de Cesme'ye gitsem!

6/02/2006  
Blogger Papatya said...

Ciddi misin Tatacığım?!!?!
Biz önceki gün denize attık kendimizi..Daha fazla dayanamadık. Gece de hiç birşey örtünmeden yatıyoruz. Bugün de güneyden öyle sıcak öyle pis bir rüzgar esiyor ki, Libyadan gelen çöl havası... Yağmurlardan bıktıysan, atla uçağa gel bize :)

6/02/2006  
Blogger gastronot said...

Ablacığım ellerine sağlık. Bizim buralarda o fasulyelerin adı "Bombay"... Ben bayılıyorum. Pilakisi bile bir harika oluyor, eminim fırında da mükemmel olur. Şu an evde kalmadı ama ilk fırsatta yapıla...
öptüm sizi

6/02/2006  
Blogger Papatya said...

Haklısın Baharcım,
bunlara Bombai fasulye deniyordu, fırında pişmişi gerçekten bir başka güzel kokuyor. Suyunu tamamen çekiyor, bu haliyle çukur tabakta yenen sulu bir yemek gibi değil de düz tabakta servis edilebilen harika bir meze oluyor. Lokum pişip patlamış fasulyelere kızlar da bayılacaklar, Maya severek -ve patates zannederek- yiyor :) Öpüyorum canım!

6/04/2006  
Anonymous Adsız said...

Yaz mevsimini kim sevmez ki...Hele Girit'te bir başka oluyordur eminim.

1/28/2007  

Yorum Gönder

<< Home