Komşuda pişer bize de düşer

Eskiden evde pişenden yan komşuya tattırmak, sonra da tabağınıza koyulmuş yepyeni bir lezzetle bir gün komşunuzu kapıda buluvermek o kadar da ender bir şey değildi. Tabağınız elimde kapınızı çalıyorum... Bakalım bu size ne kadar tanıdık gelecek, komşuda pişenden size ne düşecek?!...

Pazar, Temmuz 15, 2007

Mısır Kroket


Mısır Kroketler için;
2 bardak tane mısır (dondurulmuş mısır kullanıyorsanız önceden haşlanmalı)
1/4 bardak un
3 yumurta (sarıları beyazları ayrılmış)
Bol taze soğan
Tuz, kara biber
Kızartmak için yağ


Yağımızı kızdırırken, yumurta sarılarını hafifçe çırparak içine yumurta akları dışındaki bütün malzemeleri karıştırıyoruz. Yumurta beyazlarını kar haline gelinceye kadar çırptıktan sonra kaşık kaşık önceki karışıma ekliyoruz. Kızgın yağın içine bu karışımdan birer yemek kaşığı dolusu döküp, her tarafı aynı rengi alıncaya kadar kızartıyoruz.


Söz verdiğim safranlı tariften sonra, Sarı Tarifleri artık bitireyim de başka bir renge geçeyim, diyorum. Aklımda çok güzel fikirler var.
Ama sarılar beni bırakmıyor :) Pazarda ne zamandır görmediğim sarı dolmalık biberler "biz de varız!" diyorlardı. Dayanamadım aldım. İçlerini doldurdum.
Fırına böyle girdiler...


Böyle çıktılar...

Etiketler: ,

8 Comments:

Blogger Nukhet said...

Simdiden merak etmeye basladim saridan sonra hangi renk gelecek diye acaba yesil ve kirmizi mi olur secimin? Ne olursa olsun guzel tarifler ve akillarla geleceginden eminim. Ellerine saglik. Sevgiler

7/16/2007  
Blogger Minik Kus said...

Papatya, hem misir kroket hem de dolma cok guzel gorunuyor. Dolmalar cok seker kizarmislar :) Saridan sonra hangi renk var acaba sirada? Merakla bekliyorum, sevgiler...

7/17/2007  
Blogger munevver said...

Papatya, merhaba! Mısır kroket hoşuma gitti çok. Denemeliyim hemen. Tam da bizim delikanlıların damak tadına göre.

Nane Limon

7/18/2007  
Anonymous Adsız said...

Papatya ellerine sağlık; müthiş görünüyorlar!! Acilen kendime gelip, mısır kroketten yapmalıyım :)

7/19/2007  
Blogger Yemekbahane said...

iasu papatya..

Eline sağlık..mısır çok enteresan olmuş.Denemek lazım hemen.
Kendine iyi bak..

Komşuya selam...Heratismata..
:)

Müge

7/24/2007  
Blogger Cafe Gusto said...

Sarı renkten sonra ne gelecek merak etmekteyim.Dolmalar da çok şık ellerinize sağlık
sevgilerimle....

7/24/2007  
Blogger Tijen said...

Sevgili Papatya,
Sarılar beni çok çekti. Mısırlı mücverine bayıldım. Ben de çok seviyorum öyle tatları. Ellerine sağlık.
Tijen

7/26/2007  
Blogger Selen said...

Papatyacım,
Bunlar aynı çok sevdiğim mücvere benzemiş. Ellerine sağlık

7/27/2007  

Yorum Gönder

<< Home