Komşuda pişer bize de düşer

Eskiden evde pişenden yan komşuya tattırmak, sonra da tabağınıza koyulmuş yepyeni bir lezzetle bir gün komşunuzu kapıda buluvermek o kadar da ender bir şey değildi. Tabağınız elimde kapınızı çalıyorum... Bakalım bu size ne kadar tanıdık gelecek, komşuda pişenden size ne düşecek?!...

Perşembe, Ekim 04, 2007

Yeniden Oyun, yeni bir renk ve yeni hareket :)


Daha önceki oyuna yeni cevap vermiştim ki sevgili İpek beni yeniden başka bir oyuna davet etti. Okuduğumuz kitabın 187. sayfasındaki cümleyi paylaşmak. Neden 187. sayfa? Bunu bilmiyorum, bu oyunu başlatan arkadaşımız için bir anlamı vardır (herhalde?!).

Aslında neden 187 diye aklımı kurcaladı ve bana birkaç sene önce aldığım ilginç bir kitabı bile arattırdı :) Sayıların gizemi'nde de 187 için özel birşey bulamayınca, okumakta olduğum kitaba geri döndüm. Elimi attığım anda bulacağım kadar kolay bir yerde olmadığı için bu kitabı oyuna katmıyor ve gerçekten bu günlerde elimin altında, koltukta yanımda olan kitaba geçiyorum.
En çok okuduğum iki konu; "yemek" ve "çocuk". Bunlardan birincisi hakkında yeterince yazıyoruz hepimiz, benim kitabımın konusu da ikincisi. Hamile kaldığımı öğrendiğim anda bebeğin bedenimdeki gelişimiyle ilgili kitaplar okumaya başlamış, hatta sorduğum fazlaca(!!) bilmiş sorularla doktorumu çıldırtmış, en sonunda da "Papatya Hanım, bu kadar fazla okumayın! Bırakın bize işimizi yapalım" dedirtmeyi başarmıştım :)) Okuduğum çocuk gelişimi kitapları zamanla içerik değiştirdi elbette. Şimdi çocuğun zeka ve ruhsal gelişimiyle ilgili olanlar en sevdiklerim; Türkiye'ye gittikçe yüklenip getirdiklerim. (Eh, ne de olsa insanın kendi dilinde birşeyleri okuması daha bir başka :)
Anne blog yazarları arasında kitabımı okumuş ya da duymuş olanlar vardır belki de. Kitabım Çocuk Yetiştirmede Psikolojik Taktikler.
187. sayfasındaki çok anlamlı sözler de şöyle:

"(Çocuğunuza) Aklınıza geldikçe "seni seviyorum" deyin, güne başlarken ve bitirirken bunu söylemeyi alışkanlık haline getirin."

*************************************************************************************
Hatırlarsanız, bir de benim renklerle oynadığım bir oyun var...
Safranlı yazılarımın sonunda sonraki renk için birkaç ipucu olduğunu söylemiş ve tahminde bulunmanızı istemiştim. Aslında çok fazla tahminde bulunan olmadı. En önce İpekcim, "ipuçlarını bulamadım ama... içimden öyle geliyor" diyerek adeta benim içimden geçeni okumuştu. Sonra da Betül ipuçlarından birini bulmuş ve "bence de.." demişti. Aradan günler ve bol bol renk renk İraklio fotoğrafları geçti. Şimdi sıra yeni renge geldi.
İpuçları elbisem ve tabağın kenarındaki minik kurbağaydı :) sonraki rengim de YEŞİL!

Neden mi? İnanın pek çok sebepten dolayı. Benim aklımda yemyeşil tarifler varken hayatımızda ardı ardına yemyeşil gelişmeler olmaya başladı :) Hangi rengi yapalım annecim? dediğimde, Maya bile düşünmeden "yeşil" dedi (: çünkü onun en sevdiği renk de yeşil :) Pekçok açıdan benim için önemli konulara da değinebileceğim bir fırsat olacak. Bir de yeşil haber vermek istiyorum:

Bloggers Unite - Blog Action Day
15 Ekim'de tüm dünyadan binlerce blogcu tek bir konuda yazacaklar - ÇEVRE.

Dünya çapında -şu anda-10000i aşkın blog kullanıcısının katıldığı bu olayın da şu günlere düşmesine çok sevindim :)

14 Comments:

Blogger ipek said...

YEŞİL!
Bence sağlığın rengi olmalı. Çünkü doğanın rengi, tazeliğin, ferahlığın.
Gözümü kapatıp keşil düşününce şunlar geliyor aklıma: Serinlik, tezelik, enerji, yaşam, sükunet ve dinginlik.
Papatya dönüşün muhteşem oldu!!!! Öyle merakla bekliyorum ki yeşil tarifleri.
yazındaki tahminlerde Betül ün bulunması da çok tesadüf değil, çünkü o bir "rustic", o da bir yeşilci.
Haydi yeşillenelim biraz:)

Maya'ya, sana sevgiyle..
İpek

10/05/2007  
Blogger Müge Hüner said...

Bu yorum yazar tarafından silindi.

10/05/2007  
Blogger Müge Hüner said...

Sevgili Papatya;
Resmini değiştirmene çok sevindim, çünkü seni ve sayfanın sıcaklığını yansıtmıyordu, çok karamsar ve üzgündü. Neden böyle bir resim kullanıyor diye hep düşünürdüm. Şimdiki resim ise süper olmuş, cıvıl cıvıl, güleryüzlü, tam da sayfanı okurken seni hayalimde canlandırdığım gibi..
Sevgilerimle. Maya şekerinide öp benim için olurmu?

10/05/2007  
Blogger tata said...

Bence de yesil güzel bir secim olmus.
O kadar cok yesil sebze var ki, hangisi ile baslayacagini merakla bekliyorum.
Yesil Münih'ten sevgiler

10/05/2007  
Blogger NiNo said...

tesekkur ederim begendiginize sevindim kandilinizi kutlarim sevgiler

10/08/2007  
Anonymous Adsız said...

Papatyam, yettim :) Kac kere oturdum yazayim dedim bu yorumu, ama malum nedenle yazamadim.
Senin bu renk oyununu en basindan beri cok sevmistim. Bloglar arasi yemek etkinligi ilk basladigi siralarda niye malzeme ya da alan seciyorlar, ben olsam renk secerdim diyordum kendi kendime.. Gonlum de hep yesilde olurdu. Bu yesil etkinligini ve diger renkleri heyecanla bekleyecegim ve hep bir gun katilmak hayali kurarak..
Benim su aralar yogunlastigim renk kirmizi, sonbahar yapragi kirmizisi..Yakinda kokusu cikacak :), bugun fotografladim.
Renklerde gorusmek uzere..

10/08/2007  
Anonymous Adsız said...

Sayfa 187, ilk cumle oyununun sirrini burada bulabilirsiniz:

http://carpimtablosu.blogspot.com/2007/09/kitap-mim-1871.html

(Bu guzel gunlugunuze ilk yorumum boyle yersiz oldu. Kusura bakmayin. Ilerde acigi kapatirim diye umuyorum.)

itir.

10/08/2007  
Blogger munevver said...

Bayramınız kutlu olsun sevgili Papatya.

Nane Limon

10/11/2007  
Blogger Tuba said...

Sevgili Papatya, ziyaretine tesekkur ederim. Pirasa corbasinin tarifi eklenmistir:)). Sevdiklerinle guzel bir bayram gecirmeni diliyorum. Sevgiyle kal,

10/11/2007  
Anonymous Adsız said...

Papatya,Heyecan ve özlemle beklenen kutsal Ramazan Bayramı geldi, hoşgeldin. Mübarek bayram ulusumuza sağlık, huzur, mutluluk, bolluk ve bereket getirsin. Hayırlı bayramlar dileğiyle.Sevgilerle- Serap

10/12/2007  
Blogger Bizim Evin Mutfağı-Aysel said...

Merhabalar
Şeker tadında mutlu bayramlar diliyorum. Hoşcakalın... Sevgiyle Kalın... Aysel http://sicakpaylasimlar.blogspot.com/

10/12/2007  
Blogger Yaren said...

Bayramin kutlu olsun

10/12/2007  
Blogger *Ra said...

Papatyacığım merhabalar. Ben de yeşili sevdiğimi aldığım eşyalardan biliyorum. sonradan farkettim de diyebilirim. Huzur verici bir renk değil mi?
Maya ile güzel bir bayram geçirmeniz dileği ile. Sevgilerimle.

10/13/2007  
Blogger kedi said...

Blogumu şifreledim ama tatlım ben sana davet gönderdim mi?

Hiiiiih eğer göndermedimse çook ayıp ettim,hemen bana blogunun da adını yazarak mail at lütfen derhal göndereyim.

Yok eğer davet gönderdimse "efferim bana",o zaman "hoşgeldinnn" diyeyim:)
Biyo

11/11/2007  

Yorum Gönder

<< Home