Komşuda pişer bize de düşer

Eskiden evde pişenden yan komşuya tattırmak, sonra da tabağınıza koyulmuş yepyeni bir lezzetle bir gün komşunuzu kapıda buluvermek o kadar da ender bir şey değildi. Tabağınız elimde kapınızı çalıyorum... Bakalım bu size ne kadar tanıdık gelecek, komşuda pişenden size ne düşecek?!...

Perşembe, Mayıs 03, 2007

Komşuda Pişer *1* yaşında!


Bir cesaret açtığım blogum bugün 1 yılı geride bıraktı bile! Bir blogum olmasina karar verdiğimde amacım, karşı kıyıdaki komşudan bazen tanıdık bazen de çok değişik gelecek lezzetler getirmekti size. Böylece günlerce aklımı meşgul eden konu, bloguma nasıl bir isim vereceğim de belirlenmiş olmuştu. "Komşuda pişenden" size de birşeyler düşecekti elbet. Binlerce insanın milyonlarca konuda fikir, deneyim ve bilgi paylaştığı bu kervana katılmış oldum ben de. Bazen şaşırttığımı gördüm tariflerimle bazen de bırakılan ufacık minicik notlardan ben de yepyeni birşeyler öğrenmiş oldum.

Nasıl da geçti 1 yıl. Neler neler yaptım, hangi tarifleri sizlerle paylaştım diye şöyle bir gezindim blogumda baştan sona.

"Fasulyeyi fırınlamak hiç de aklıma gelmezdi" demişti kimi ziyaretçim,
"ne de bamyayı balıkla pişirmek";


kimisi de "peynir yapmayı sizden öğrendim" diyerek beni çok mutlu etti :)


Kapari,

tuzlu balık,

dağ sümbülü,
tahinli kahve ve sumada en değişik gelen tarifler olsa da, yine de kendi çapımda(!!) ziyaretçi rekoru Girit pazarından sebze, meyve, peynir görüntüleri yayınladığımda olmuştu.


Vanilyalı şeker tarifime "ne kadar faydalı bir bilgi vermişsiniz" diye okumak ya da "bergamotu hep merak eder dururdum" diyen bir başkasının merakını gidermiş olmak ne mutluluk verici birşey.


Kısacası ben bu işi sevdim. Belki arzu ettiğim sıklıkta güncelleyemiyorum ama ne zaman güzel ve değişik bir tarif öğrensem onu bir an önce deneyip de blogumda yazmak için heyecanlanıyorum.
Bir yıl nedir ki... göz açıp kapayıncaya kadar geçti gitti işte. Umarım daha nice yıllar birlikte olur, nice güzellikleri öğrenir öğretiriz birbirimize. Ben bu ilk yıldönümüm için pasta yapıp mum üflemedim :) Aksine bugünü tatil ilan ettim kendime :) Şöyle okkalı bir kahve yapıp geçtim bilgisayarımın başına. Gözlerim bayram ediyor gezindiğim bloglardaki tarifleri görünce. Akılda kalanlar not edilip bir gün denediğinde de biliyorum ki mideler bayram edecek ;-)

14 Comments:

Blogger Burcuk said...

Iyi ki dogmus:)

Iyi ki seni bize tanitmis Papatya:) Nice mutlu yillara!

5/03/2007  
Blogger hanimiş said...

Merhaba Papatya,
Bahar sayesinde "Girit'ten merhaba" dediğin ilk yazınla birlikte tanışmış oldum seninle. Tahinli kahveyi sende duydum, bol bol şaşırttım misafirleri.. Nice nice seneler yazmayı sürdürürsün umarım. Maya'nın büyümesine şahit oluruz, yeni yeni bilgiler, tarifler öğreniriz komşudan.. Selamlar
Işıl

5/03/2007  
Anonymous Adsız said...

slm ziyaretin için çok tşk.bazen benzerlikler bizi şaşırtır gerçekten de konuşsak kimbilir daha ne gibi benzer yanlarımız vardır seni tanıdığıma sevindimyine her zaman beklerim bende gelirim yenilikleri çok severim yeni şeyler aldım gidiyorum şimdilik hoşcakal sevgiler kızına ve sana girite slm

5/03/2007  
Blogger Burcu Özdoğan said...

iyiki açmışsınız bu blogu nice mutlu yıllara:)
sevgiler

5/04/2007  
Blogger Bir Porsiyon Öykü said...

Sevgili Papatya,

Bloğuma bıraktığım yorum ile seni tanıdığım gün meğer senin 1. yaşını kutladığın günmüş:))

Seni tanıdığıma çok memnun oldum, yeni yaşın kutlu olsun:)

Sevgiler,

5/04/2007  
Blogger Sibel said...

Nice yıllara Papatyacım! 1 yıldır iyi ki komşuda pişmiş, iyi ki bize de düşmüş.. Dilerim aynı keyifle devam eder güzel paylaşımlarımız. Işık ve sevgiyle...

5/04/2007  
Blogger Bocuruk said...

Sevgili Papatya,
Sayfanın adı yemek bloglarının amacının da bir özeti sanki. Hep beraber nice yıllara, blogunun yeni yaşı kutlu olsun:)
Sevgilerimle...

5/04/2007  
Blogger Behiye said...

Blogunun 1. yaşı kutlu olsun Papatyacığım. Değişik tarifler ve keyifli yazılarınla birlikte nice uzun yıllara...Sevgiler.

5/04/2007  
Blogger Papatya said...

Sevgili Burcu, Isil, Aynur, Burcukusu, adasim, Sibel, Bocuruk, Behiye ve not birakmasalar da ziyaret edenler, eger iyi ki varsin demek geciyorsa gonlunuzden ne mutlu bana :) Tum okuyuculara sonsuz tesekkurler...

sevgiler...
Papatya

5/05/2007  
Blogger Minik Kus said...

Sevgili Papatya, nice mutlu yasalara :) Selen'in blogundaki yorumunu okuyup dogruca bloguna geldim. Iyi ki de gelmisim, bir suru guzel tarif varmis. Bundan sonra hep ugrarim, sevgiler...

5/05/2007  
Anonymous Adsız said...

papatyacım bence blogunu sadece yemek tarifleriyle güncellemek yerine,yaşadığın yerle ilgili keyifli yazılar yazarak da bunu sağlayabilirsin.Emin ol ben kendi adıma,yalnızca senin ogüzel yazılarından etkilenip bloguna takıldım.O kadar güzel cümleler kuruyorsun ki beni alıp götürüyor.ayrıca bergamotu merak eden de bendim.Hoşçakal[KÜBRA]

5/05/2007  
Blogger Papatya said...

Hosgeldin Minikkus, ben de biraz once sendeydim :) Yine beklerim...

Sevgili Kübra,
önerin hiç de göz ardı edilmeyecek merak etme :) İnan ki dünden beri, acaba buralardan neler hakkında yazsam insanların ilgisini çeker diye düşünüp duruyorum... Bakalım birşeyler buluruz elbet...

5/06/2007  
Blogger Çileksuyu Sibel said...

nice yillara,gercekten paylasmak,hayatlarimizda buyuk bir renk bence,blogcu olmak da bir ayrcalik:)

5/07/2007  
Anonymous Adsız said...

Merhaba, değişik tariflerle, karşı komşumuzun kültürü ile bizleri tanıştırdın, nice güzel yıllara.
Sevgiler.

5/08/2007  

Yorum Gönder

<< Home